Direktlänk till inlägg 11 september 2013

nu är 1 år sen som vi var på våran sista kryssning som var min 30 års dag. och sakanden av dig var stor i går

Av Tabita Invenius - 11 september 2013 23:42

I går är det 1 år sen som jag fyllde som jag blev 30 och nu plötsligt 31.

Den 6.7-8.9 var i på min födelsedags kryssning som vi bestämde eller närmare som jag vill göra med dig och mina föräldrar eftersom det är speciellt att fylla  jämt också.

Och den äran fick jag att göra med dig.

Det har hänt mycket sen du dog och olyckan var framme.

Och jag vet att du skulle ha bett mig att gå vidare i livet och som jag har nu också har gjort.

Visst ingen kommer att kunna ersätta din plats efter dom vi hade tillsammans även om det var strul då och då.

Och den ena där hemma behandla  dig som en skitstövel som jag tyckte var tråkigt och som fick mig att bli stressad och ramla i en stress fast den 13.2 18.2 och så kom det folk och banka som en galning på dörren och  körde olaga hot mot mig som precis den 30.5 maj 2009 när en kusin ringde och hota mig till livet.

Såna motgångar har man allt varit med om också.

Men som sagt nu är det 1 år sen som min 30 års dag var och våran sista kryssning för gott med  päronen.

Och som jag har lagt varmt och hjärtat och när det var dom datumen så tänkte jag extra mycket på dig så att jag själv bröt ihop .


Men för att göra dig glad så har jag nu gått vidare och har träffa en super fin kille och vi har börja visa intresse mer och  mer för varandra.

Tyvärr har inte kryssningarna blivit av ännu,men jag har åtminnstonde kommit i gång med mina 40 timmars eftersom det var dom jag älskade mest att köra.

Hit tills har det vart 2 gånger till Helsingfors och nu i slutet av månaden blir det till Tallinn.

Och angående den nya killen så har vi prata om att göra utomlands resa nästa år också men vi har inte planera ännu vart eller något sådant.

Vem vet kanske malta och göra en sån resa för att hedra dig har lite funderingar på det.

Men kanske in samma hotell som vi bodde på alla dom gånger vi var dit.

Men i samma område  i så fall.

Blir spännande och se vart vi hamnar jag och denna kille vill inte lägga ut hans namn här eftersom jag har lova det.


Men du finns med i hjärta och i min träning också som jag har så sitter du på min ena axel och peppar mig

precis som den här nya killen också.

Och som har gjort att jag har lyckats komma vidare med min vikt resa som du var den första person började stötta mig i och nu  har den nya killen börja göra det också och har nu lyckats komma vidare.

Och i min viktförändring är det nu 24,3 kilo och bara 3,3 kg kvar nu till det sista av denna vikt resa

men det får ta sin tid som sagt som du sa till mig  när jag började och bestämde mig för denna vikt nedgång.

Att man ska ge det den tid som man behöver och man se en viktresa som långsiktigt.

Och det har du rätt i.

Kommer alltid att tänka på dig och sakna vare sig om jag gifter mig med denna nya kille och får ungar eller inte .

Så kommer jag tänka på dig och du kommer finnas med i mitt   


Men du ska i alla fall veta att jag mår bra och jag har kommit vidare i livet och ser framåt hela tiden.

Och har mina planer som jag ska fram föra och berätta mera om senare.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Tabita Invenius - 11 juli 2015 19:17

hejsan   vet att jag inte har varit inloggad  länge men har hänt väldigt mycket sen sist jag var här & skrev något inlägg. blev mamma för 5 månader sen nu stora pojken nästan måste jag säga att han är min son. fick ett barn med den fd kompise...

Av Tabita Invenius - 14 januari 2014 10:34

jag kan inte begripa att det är nu 2 år sen som denna förbannade och tragiska byggolycka hände men saknar dig varje dag och saknade malta  under julen och ny året även om jag begav mig på nytt äventyr under nyåret. Med att jag och en kompis åkte en...

Av Tabita Invenius - 23 september 2013 22:59

Jag tog i dag en fika med din kompis som jag också fick lära känna via dig. Och hade väldigt trevligt med också för den delen också. Satt och pratade lite om dig och hur mycket vi saknar dig och hur min sitaution är nu efter olyckan. Och har hitt...

Av Tabita Invenius - 2 juli 2013 17:09

Satt och snacka med kompis och om alla minnen med dig,och ska nu i väg till och sommar stugan kommer allt att sakna dig mycket där det vet jag,och det kommer väl att bli att man måste sätta sig ner i bland för att man saknar dig.   Kommer att sak...

Av Tabita Invenius - 19 juni 2013 17:16

Får säga Grattis i efterskott till namnsdagen i går ,om du endå hade varit liv så hade jag skämt bort dig lite med god saker och  lite annat som du alltid uppskattade. Sakande dig så förbannat mycket hela dagen  i går, våran resa till finland oc...

Presentation

Välkommen till min tränings blogg där jag berätta om min träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards