Direktlänk till inlägg 19 maj 2013

Swcheiz-Sverige = Grym match och saknar sambon

Av Tabita Invenius - 19 maj 2013 22:30

VILKEN GRYM MATCH det blev i kväll måste jag säga precis som både min mamms och papps sa  och plus att jag hade kompis som trodde på det andra laget hehe men där fick min kompis.

Jag sa jag är helt 100 på att sverige kommer att vinna och det stämde,visst jag hade hoppas lite på min lejon också  som var tidigare innan denna match men det gick som det gick men stolt över dom också som sagt.

Är 50 % finne och 50 % svensk så besluta mig för att heja på båda som sagt så blir jag inte så besviken eller att det lag som man hejar på förlorade.

Men nu har jag time out i alla fall tills nästa år och sen dom kommande matcher som man annars hejar på när det inte är Vm.  

Eftersom jag är en hockey galning och älskar hockey,men dom ord som jag verkligen saknar är  fd sambons hockey galning och sport fåne dom orden är nog mycket jag saknar och finns andra ord som blev väldigt betydelse fulla för mig också så klart och som nu ligger varmt om   

Har honom som bakgrunds bild på en av mina datorer också och kommer alltid och ha detta det är ju endå ett minne och den bilden är tagen i från malta och som man lyckades få en bild fram i från på honom också mitt kära och goa   .

Det är den första kille någonsin som jag aldrig har v börja bråka med och var precis som jag avskyr bråk  bättre att sitta ner och  diskutera om saken  än att börja skrika åt varandra eller säga negativa saker om varandra också  tyvärr växer inte såna här människor på träd precis

Som nu mera finns i mitt hjärta och tänker på honom varje dag rätt ofta också.

Men men saknar hans ord som sportfåne och hockey galning för jag vet att han skulle ha varit stolt över denna match också det är jag säker på.



Annars så blev det en  lång promenad i dag också en behaglig även om det inte var världens roligaste väder så var den enda behaligt att gå även om det var rätt kvavt också.

Eftersom det inte blev så mycket att röra på sig eftersom det var Eurovision också  och andra saker så .

Men vissa saker var lite positivt i alla fall angående andra kategorier som jag har här på bloggen när det gäller vikten som inte till hör denna kategori.


Men är det som jag mest saknar med sambon


1. Alla våra egen tids kryssningar/utomlands resor

2.Alla lastbils resor som jag fick komma med på och hur mycket jag har fått se av detta av långa land och fått komma till Gotland till och med .

3.Alla cykelturer som vi hade både här inom sthlm/finland.

4. Alla goa film stunder vi hade

5. Hans Dansbands trackaseri som han allt hade också.

6. Allt det som han har lärt mig genom åren och som till och med gett resultat på vissa saker.


och som är detta.

Att min bortskämd het finns inte lika mycket nu som tidigare,att hantera pengar  att betala tillbaks skulder också  att kunna spara pengar  och inte bränna upp allt som man har gjort tidigare.

Acceptera mig själv och även dom problem som man har som är bland annat dyskalyli  och som har blivit dubbelt bättre.

Och att jag lyckades med mitt vikt ras vägde ju nästan 99,1 kilo i från början som jag inte nu mera gör.

Har inte lika höga krav på mig själv eller som gjort det lättare med många saker också.

Våga göra saker själv som jag trodde aldrig att jag lyckas göra och på egen hand till och med, ta hand om matlagning och lyckades med många rätter även om man gjorde den första gången också.

Tänka positiv kunna säga i från och säga om det är något jag tycker är fel ta fram min finska attityd om det behövs även om det är rätt sällan.

Har fått ett dubbelt bättre själv förtroende också om jag skulle ge det från 1 skala 1-10 så skulle den få 8 poäng och håller på och bygger upp det fortfarande.


Och allt det här är tack vare honom och allt som har gjort ställt upp hämta mig från mig min syster vare sig om det har var lastbil/personbil.


Jag valde att öppna denna  kategori för hans skulle och alla gånger som jag vet att jag kommer sakna honom.

Det vi hade gemensammt var att vi båda var 50 % finnar och 50 %  båda våra mammor kom i från finland men olika ställen i finland och sen våra papps kom från sthlm.

Att vi båda avskydde bråk och elände som kan förstöra så mycket   hade genemsamma och olika intressen.

Det enda var väl träning.


Vet inte men när jag tänkt/tänker efter så i bland känns det som att jag  behöver en kille som har detta sisu som jag har och ett av dom stora intressen LASTBILAR och som kör LASTBIL.

Det har jag insett att mycket v iktigt för mig.

Är ganska kräsen av mig på många stadium men men det är något som sambon lärde mig att det ska vara också men inte för överdrivet  och inte på allt vissa saker är ok.

Så sa han till mig och det har rätt i mitt   .


Vill inte lägga ut någon bild på honom på grund lite olika skäl och inte lägga ut hans riktiga namn eller på grund privata skäl.

Men en sak vet jag han kommer alltid finnas i mitt hjärta och tänker på honom varje dag och denna tragiska död som han var med om .

Så det är därför jag öppande nu en kategori om honom och min saknad till honom.

Kan fortfarande drömma om honom också och är väl ett stort tecken på hur mycket man saknar honom också.

Och hur viktigt han blev för mig också så klart.

 

Även om jag har gått vidare precis som en kompis till mig men hennes man var med om bilolycka i stället som hon berättade för mig.

Så hon vet vad man går igenom precis som jag gör och även den dagen det händer att jag träffar en ny så kommer inte den person kunna ersätta den som man har levt ihop med i 5 år som hon berätta för mig också den vänninan som jag börja lära känna via matdagboken.

Och vilket helsike man går igenom och hur man ska hantera detta också.

 







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tabita Invenius - 11 juli 2015 19:17

hejsan   vet att jag inte har varit inloggad  länge men har hänt väldigt mycket sen sist jag var här & skrev något inlägg. blev mamma för 5 månader sen nu stora pojken nästan måste jag säga att han är min son. fick ett barn med den fd kompise...

Av Tabita Invenius - 14 januari 2014 10:34

jag kan inte begripa att det är nu 2 år sen som denna förbannade och tragiska byggolycka hände men saknar dig varje dag och saknade malta  under julen och ny året även om jag begav mig på nytt äventyr under nyåret. Med att jag och en kompis åkte en...

Av Tabita Invenius - 23 september 2013 22:59

Jag tog i dag en fika med din kompis som jag också fick lära känna via dig. Och hade väldigt trevligt med också för den delen också. Satt och pratade lite om dig och hur mycket vi saknar dig och hur min sitaution är nu efter olyckan. Och har hitt...

Av Tabita Invenius - 11 september 2013 23:42

I går är det 1 år sen som jag fyllde som jag blev 30 och nu plötsligt 31. Den 6.7-8.9 var i på min födelsedags kryssning som vi bestämde eller närmare som jag vill göra med dig och mina föräldrar eftersom det är speciellt att fylla  jämt också. O...

Av Tabita Invenius - 2 juli 2013 17:09

Satt och snacka med kompis och om alla minnen med dig,och ska nu i väg till och sommar stugan kommer allt att sakna dig mycket där det vet jag,och det kommer väl att bli att man måste sätta sig ner i bland för att man saknar dig.   Kommer att sak...

Presentation

Välkommen till min tränings blogg där jag berätta om min träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards