Alla inlägg den 17 maj 2013

Av Tabita Invenius - 17 maj 2013 23:58

Eftersom jag har kategori om min vikt så ska jag försöka hålla igång denna också ska både skärpa mig med att försöka väga mig nu 1 gång i veckan åtminnstonde och så klara av dom här sista kilorna som jag allt har var nu för att komma i mål för det är verkligen något som jag vill nu.

Har hjälp med medlem har nu börja med mina superlånga powerwalks och ska också nu hålla i gång gymmet också denna sommar,något som man inte har lyckats med så bra dom här senaste sommarna också  för den delen.

För ett par veckor sen så stog min vikt på ungefär 79, men själv klart så steg den till runt 80 och sen tillbaks till 79,1 .

Visst det har mycket att jag har inte varit så nyttig av dom här senaste veckor inte som jag brukar vara åtminnstonde som nu.

Man har haft röd vecka nu och man blir söt sugen och det är det enda som snurrar i huvudet på en också så klart tycker det är bara så orättvist hur lätt man går upp i vikt också för det gör jag,

Mitt mål är ju att komma ner till 70 sträcket  nu och det ska jag också och det ska jag klara också peppar mig själv varje dag och nu får det absolut inte var något mera sött på ett bra tag fram över också så klart det har jag nu allt bestämt mig för .


Och ska nu hålla i gång också katergorin om vad jag äter också den har jag för att både kunna ge tips på vad som är bra och äta och vad som inte är bra att äta så det blir en kombination där.


Av Tabita Invenius - 17 maj 2013 23:45

Så här blev min matmeny i dag så och vissa saker har jag bestämt mig för att jag ska ändra på fram över också vad som jag ska lägga till men det kommer i något senare tillfälle inte i detta måste ha god tid på mig och tänka på vad och inte vad.




Frukosten. 09.40  hemma

2 rostade mackor med ost och gurka och tomat.

2 koppar kaffe med mjölk.




kl 10.00

1 stor glas vatten  

tuggummi




Lunch 13.30 Hemma

3 stora skedar naturell yoghurt

med 1 knäckebröd

1 glas vatten


Kl 14.00 Cafe vid norrmälarstrand.

1 kopp kaffe med mjölk




Middag kl. 17.00 Hemma

1 tallrik soppa

1 kokt ägg (inge bra fick genast problem med mage)

1 tallrik sallad  isbergs sallad tomat gurka

2 stora glas iskallt vatten.



kl 17.30

1 kopp kaffe med mjölk


20.00

1/2  knäckebröd med sik

1 glas iskallt vatten


Så länge det är innan 18.00 så går det bra med kaffe men aldrig efter 18.00 så då har jag problem med sömnen också och det är ju inte bra det i alla fall.


Av Tabita Invenius - 17 maj 2013 22:46

Hej!

Bra och fint väder och har i stort sätt varit ute hela dagen  idag också.den känns lite ansiktet, att man har fått lite färg och på armarna också.

Skönt att värmen nu har kommit verkar det som,och hoppas att den stannar också nu.

Blev en promenad och 1 kopp kaffe i solen och bara ta det lungt  hade runt 19 här i sthlm så man ska inte  klaga i alla fall tycker jag.

Ja  jösses sen i dag runt 12 tiden så kom ett sms av denna typ som jag sa upp kontakten med och som man fick dra fram sitt riktiga jag med att säga i från trodde det var ett skämt först men varför ska jag  fortsätta ha kontakt med en kompis som börja irritera mig eftersom det är fel att gå in och rota  var man bor någon stans vilka som bor under samma tak och vilket år man är född oc när man fyller år det tycker jag är svin aktigt och sen har mage att  höra av sig igen med att skriva hej snygging och tro att det  köper jag. men sorry det gjorde  jag inte vägra till och med att svara på denna.

Men tyvärr jag mena allvar och om inte denna människa förstog detta så kanske nu då får jag hoppas ,att han inte hört av sig mera nu .

Så blir jag glad har haft med galningar och göra i tidigare liv och det räcker har lärt mig så mycket genom åren med att man har varit dör snäll av sig och att man inte har våga säga i från eller som man nu gör tack vare denna person som jag har haft med och göra sen 2007-2012 så har jag lärt mig väldigt mycket och lärt känna mig själv på ett helt annat sätt också än tidigare och insett en massa saker också man vågade ta mera intivativ om sig och göra saker.

Som  2010 eller om det var 2011 så trodde jag aldrig att jag skulle våga ta en kryssningar helt själv på egen hand en till Åbo och en till Helsingfors det trodde faktiskt aldrig att det skulle inträffa  och detta ska jag nu ha i gång fortfarande också känner till tallinksiljas färjor bra dom ser ju i stort sätt likadana ut invändigt .

Tack vare denna så kommer jag allt hålla vad jag har lova och lärt mig genom dessa 5 år.












Presentation

Välkommen till min tränings blogg där jag berätta om min träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards