Alla inlägg den 16 maj 2013

Av Tabita Invenius - 16 maj 2013 15:45

Halloj

 

Man vakande vid halv nio i dag  av att grannen väckte mig denna gång som håller på och renoverar sin andra lägenhet som grannen köpte här för nån månad sen skulle bli säkerhets dörr som skulle in eller närmare säkerhets dörrar.

Något som min farmor också hade när hon ännu var i livet också som sagt  så nu försöker mammsigen få min papps att inse och förstå detta också med att ha detta som jag har förstått detta.



En god promenad i dag blev det solen var framme exakt hela dagen och något som jag hade hoppas på också med tanke på hur kyligt/kallt det var i går också denna dag gjorde mig.

Tog en ordenlig powerwalk/promenad och bara njöt av vädert, gjorde mitt ärende först upp till banken som jag hade och sen från banken så tog jag mig min promenad.

På ungefär 3 timmar så den promenad gjorde mig  gott också   skönt att värmen äntligen på väg vad mera kan man säga egentligen.

Har sen babbla med kompis som vill åka på en kryssning med mig så man får se hur det blir jag har inte bestämmt mig eller ännu hur jag vill.

Även om jag har bestämmt för att åka på helgerna nu i sommar ,bara för min fd älskling inte är tillgänglig så kommer jag inte släppa något man har lärt sig mycket.


Sen när man kom hem så blev det middag alla var vi hungriga både jag mammsen och pappsen var det så vi gick till den här nya resturangen  i backen från fridhemsplan  lovade mammsen detta också  när hon var fortfarande bort rest så man ska hålla det man lovar och det gjorde vi också

Så jag unnade mig en pizza och sen cola (det är något som jag tycker om att ha dricka när det är varmt ute också så klart)

Annars är det ganska sällan som jag dricker såna saker.

efter detta blev den sväng till Maxi och  fixade lite ärenden där som man hade också  och sen kollade jag på slutet av Finland-slovakien och eftersom jag är finländare så blev det själv klart finland som man hejar på också men sen om det blir sverige-finland så blir det i stället finland så brukar det vara för mig.  

Det var väldigt spännande match i alla fall mellan sverige- kanada trodde faktiskt inte ens att sverige skulle ha den chansen att vinna men det hade dom.  Så det var skoj att dom slog kanda i hockeyn.




Presentation

Välkommen till min tränings blogg där jag berätta om min träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards