Direktlänk till inlägg 15 maj 2013

Vakande 08.40 hmm en tid som var länge sen jag vakna

Av Tabita Invenius - 15 maj 2013 23:32

Hejsan och god kväll!


Väckes denna dag i dag av en kompis men det var inte oväntat i alla fall det var inte är fortfarande rätt van i från  dom år man har haft med en underbar man.

En helt okey dag tycker jag men  tycker nog att det skulle allt få ha varit lite varmare än vad det har varit i dag 14 grader var ju inte att hänga mycket i granen precis men hoppas på bättre väder nu i veckan i alla fall det gör jag.

Denna dag så blev dom planerna som jag hade tänkt mig också och som planerat också .

Och 2 promenader denna dag också en lång promenad och sen på kvällen en kort promenad som man kommer nog sova allt bra i alla fall det är jag rätt säker vare sig med min mag knip eller inte som jag har nu för den delen.

Jag fick i dag mina ärenden gjorda också så det var ju bra det också så klart trodde inte att jag skulle få det men gjorde jag också.

Där efter blev det denna promenad 14 grader kallt ute även om det var någolunda varmt i solen som sagt.

Men hoppas att man får tillbaks dessa tempraturer som man nu har haft förra veckan så då blir jag allt glad i alla fall också det nekar jag ej till eller för den delen eller.  


Är så glad att denna idiot inte har  hört av sig nu som har trackasera mig i nästan två månader slutade med att jag fick blockera honom på skype och på den sidan som jag började prata med människan  och sen började sätlla en massa krav och som gjorde att till sa i från efter att han hade tagit reda på vad man heter,vart man bor och sen frågade plötsligt vad min papps hette  etc etc så då kände jag att nu räcker orkar inte med denna, och jag som aldrig kört bort förklaringar blev tvungen nu att göra det trodde aldrig i mitt liv att skulle behöva säga i från som jag gjorde fick dra upp min kaxiga attityd för jag orkade inte längre.

Det sista sms man fick var knäppgök var förlåt att jag har varit så intensiv mot dig men sorry det köpte jag inte i alla fall så har det varit helt tyst nu kändes jävligt skönt i alla fall.  

Morgon dagens planer på är att tvätta en tvätt sen en promenad om det är bra väder annars kör jag nog ett yoga pass här hemma har en dvd på datorn som jag har användt mig och tidigare år också  för yoga är ju bra men börjar jag med den så kommer jag sätta en ny kategori som heter yoga det vet jag.

Sen har haft en annan kompis som jag har babbla med i dag och  vi började prata om en kryssning får se vart den leder också så klart det vet man inte .

Men längtar ut på kryssningar gör jag  i alla fall det måste jag erkänna att jag gör.

Om jag hinner så blir det nog att hälsa på min syster också som jag inte har träffa nu på ett par dagar också ska försöka nu ha bra kontakt med henne  nu efter att hon har lunga och på väg att må bättre också hoppas jag men det verkar så i alla fall.

Har fått höra att jag hade gått upp i vikt men det hade ju med att min röda vecka har kommit och då  springer vikten i väg men mitt sötsug har nu i alla fall försvunnit så det är bra i alla fall men brukar alltid ha problem med detta en vecka eller ett par dagar innan röda veckan brakar loss.


Men nu ska jag ta och  ta bort make upen och byta örhängen och sen krypa ner.

Jag lägger ut en bild här nu på min kvälls promenad som nu tog på kvällen  var väldigt kyligt  ute och även om man hade dunväst på sig så blev man smått frusen i alla fall.

Heipa!


 

Eftersom det var vackert väder på morgon så jag denna på morgonen efter man hade vaknat och sen nu kommer min bild som jag nu tog på kvällen och min på kvälls promenad också

 

Gick förbi denna träd och kunde inte låta bli att ta en bild på denna körsbärs träd tror jag att detta är är inte så kunnig när det gäller träd och blommor förutom dom som man känner till så klart .

Men annars så denna tog jag nu på min kvälls promenad.

Tycker det är kul att kunna ta såna här bilder nu så här års när det är grönt och fint och blommor som kommer upp även om jag inte så väldigt intresserad av det men nångång tar man nog och lär sig antar jag .

Finns ju 2 stycken i denna  familj som har stor intresse för detta  med växter och plantera  olika blommsorter.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tabita Invenius - 11 juli 2015 19:17

hejsan   vet att jag inte har varit inloggad  länge men har hänt väldigt mycket sen sist jag var här & skrev något inlägg. blev mamma för 5 månader sen nu stora pojken nästan måste jag säga att han är min son. fick ett barn med den fd kompise...

Av Tabita Invenius - 14 januari 2014 10:34

jag kan inte begripa att det är nu 2 år sen som denna förbannade och tragiska byggolycka hände men saknar dig varje dag och saknade malta  under julen och ny året även om jag begav mig på nytt äventyr under nyåret. Med att jag och en kompis åkte en...

Av Tabita Invenius - 23 september 2013 22:59

Jag tog i dag en fika med din kompis som jag också fick lära känna via dig. Och hade väldigt trevligt med också för den delen också. Satt och pratade lite om dig och hur mycket vi saknar dig och hur min sitaution är nu efter olyckan. Och har hitt...

Av Tabita Invenius - 11 september 2013 23:42

I går är det 1 år sen som jag fyllde som jag blev 30 och nu plötsligt 31. Den 6.7-8.9 var i på min födelsedags kryssning som vi bestämde eller närmare som jag vill göra med dig och mina föräldrar eftersom det är speciellt att fylla  jämt också. O...

Av Tabita Invenius - 2 juli 2013 17:09

Satt och snacka med kompis och om alla minnen med dig,och ska nu i väg till och sommar stugan kommer allt att sakna dig mycket där det vet jag,och det kommer väl att bli att man måste sätta sig ner i bland för att man saknar dig.   Kommer att sak...

Presentation

Välkommen till min tränings blogg där jag berätta om min träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards