Alla inlägg under december 2011

Av Tabita Invenius - 12 december 2011 21:21

Min matmeny har sett ut så här i dag och kan väl säga pö om pö men man förbrände ju det onyttiga i alla fall.


Frukosten.kl 09.02

Havregryns gröt med 1 smör plupp och lite jordgubbs sylt

1 kopp kaffe med mjölk

2 knäckebröd med philadelphia

1 kokt ägg




Sen lite innan gymmet när jag stanna till hos mina pärons lägenhet.

lite salta kex misstänker att jag är lite i salt behov just nu som sagt

men i stort sätt satt och nafsa i sig lite onyttigheter, 



Men eftersom jag var mätt så bestämde jag mig för att inte äta min sallad

utan tog

1 avokado och några vindruvor i stället bara så kroppen har något att förbränna som sagt.

Av Tabita Invenius - 12 december 2011 21:15

Vet faktiskt inte vad man ska egentligen ska kalla detta aerobics pass som jag var på i dag.

Det var nån vikare i alla fal som man aldrig har hört talas om eller vilken anläggning som hon annars kör sin pass.

Kändes som att det var ett low impact pass för min del.

Och eftersom jag kör på en högre nivå så kändes det ju lite skumt måste jag allt ta och säga att det gjorde.


Passet var en timme visst roligt var det ju men man ville hellre ha instruktören som annars brukar ha sitt pass.

Men jag kom i väg på detta i dag och känner mig endå nöjd i alla fall så klaga ska jag ju inte ta och göra som sagt det ska jag verkligen inte.

Nu blir det bara kondition dom två dagar som jag brukar köra konditionen på.

Av Tabita Invenius - 12 december 2011 10:46

Vakande runt kvart över fyra och älsklingen ungefär vid fyra han har ett sånt jobb som gör att han måste upp så tidigt som sagt.

Och eftersom jag har epelepsi så måste jag stiga upp samtidigt så det inte händer något när han har åkt.

Men brukar endå stanna i sängen och dra mig lite och titta på tv.

Inge pinsamma husdjur i dag i allafall som jag trodde det skulle vara. 


Ätit frukost och ska snart göra mig i ordning för att mig in till stan och ordna lite ärenden som jag har att göra som sagt.


Ska hämta ut min medecin så att jag har till resan som vi ska på jag och min älskling.

Sen ska jag hämta en tunika i källaren som jag ska ha med mig och ha på jul afton tillsammans med min ny beställda under kläder,man kan ju ha lite andra sortes under kläder nu mera sen jag har gått ner 17,3 i viktförändring.


Sen titta till posten om jag har fått något roligt också och sen senare ska jag till gymmet och på aerobicsen men det går jag in senare på som sagt eftersom jag inte har gjort något av detta ännu.

Väntar bara på att min tvätt ska blir klar eller närmare min dunväst har har den så mycket nu så det var på tiden och tvätta den igen märkte jag luktade inte gott i alla fall.

Sen så ska jag handla lite mat med mig också för att ha efter gymmet också för den delen så att man inte står utan nånting eftersom min älskling har visst bestämt mig för att inte köpa hem något nu innan julen eftersom vi inte kommer att vara hemma så,och dom andra här hemma äter knappt hemma dom också.


Av Tabita Invenius - 11 december 2011 19:00

Dagens matmeny blev då så här





Frukosten


Scones (älsklingens goda)

2 koppar kaffe med mjölk





Hos min syster.

2 koppar kaffe med mjölk


Middag.

Bacon pasta 2 glas julmust (inte min starka sida men har nu druckit årets rason)

efterrätten. jordgubbstårta blev en lite extra födelsedags fika för sambon.


Av Tabita Invenius - 11 december 2011 10:30

Här är vilodagen två skönt,åkt på lite snuva men det får jag allt ta och stå ut med som sagt hade man inte var sån mupp härom dagen så då hade man ju inte haft detta.



Var till syrran i dag för att vi skulle baka pepparkakshus men allting snurrade till sig och blev inte riktigt så man hade tänkt sig precis eller.

Men blev en sväng till butiken en gång till men ser det bara positivt som en promenad.

Av Tabita Invenius - 10 december 2011 20:15

Maten i dag har varit helt okey tycker jag som sagt och här är denna dag matmeny!




Frukosten

Älsklingens underbara goda scones 2 koppar kaffe med mjölk






Middag.

Kommer ej i håg.

Av Tabita Invenius - 10 december 2011 10:30

Dagens vilo dag,stryketräningen gick ju inte så väldigt bra i går precis så men blir göttt med vila nu under helgen.

Gjorde inget speciellt än att bara ta det lungt.

Av Tabita Invenius - 9 december 2011 22:09

Frukosten


Havregryns gröt med 1 smör plupp och 1 kopp kaffe med mjölk





Efter gymmet några vindruvor





Middag

Kyckling sallad  + 1 macka med philadelphia ost.

Presentation

Välkommen till min tränings blogg där jag berätta om min träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards