Alla inlägg under november 2011

Av Tabita Invenius - 2 november 2011 08:19

Ställde mig på vågen i morse och i dag in såg jag att jag gått ner 15,1 kilo nu.

Det hela började ju med att jag tröttna på gymmet,och bestämde mig för att börja med promenader på sommaren och som jag tog och gjorde lite roligare att var ute också när det vackert väder och varmt också för den delen.


Så 2-3 timmar promenader varje i båder vackert väder och dåligt väder, köpte ett par Easytone skor som höll 3 månader så gick dom sönder,sen köpte jag ett par nya easytone skor och samma sak där.

Men det var dessa skor som fick i gång och promenera varje dag  och lite träningvärk fick man allt i benen.

Sen i Augusti så börja man cykla jag och sambon på helgerna.

Där efter nån vecka på gymmet igen och tycker nu att det är hur kul som helst att gå utan problem och lika  roligt som det var när man börja där.


Och detta har bevisat nu 15,1 kilo är borta, på mig och känns helt fantasktiskt måste jag allt ta och säga många positiva kommentarer min mamms kände knappt igen här härom dagen, när vi skulle ses blev tvungen och vinka så hon visste att det var jag.

Vissst har lite kvar av min mål vikt och det ska jag klara av.

Av Tabita Invenius - 1 november 2011 20:54

Jag har lärt mig andra vissa saker och angående frukosten för min del.

Eftersom jag rör på mig regelbundet,och tänker på min hälsa och det här är något som man knappt nu mera äter överhuvudtaget.


Ris och potatis


Pasta äter jag bara på måndagar eftersom det är då som jag verkligen kör rätt tufft pass och kroppen behöver lite mera än vanligt.


Men dagens meny är så här


Frukost kl 08.30

Mannagryns gröt 1 kopp kaffe (Brukar äta Havregryns gröt men i bland blir det undan när havregrynet är slut.)



Middag. 16.30

En Grekisk sallad 1 glas mineral vatten med smak lime jordgubbe (favoriten av Ramlösa mineral vatten)



Kväll. 19.30

1 Scones och 2 glas mjölk.


Det var maten i dag  då som sagt, men blev lagom mätt äter inte mängder längre som tidigare.

Av Tabita Invenius - 1 november 2011 20:45

Ett riktigt bra pass blev det i dag  och denna värk man hade innan är nu nästan helt borta och det känns ju jätte bra det måste jag säga att det är.

Det var knappt några på helt gymmet i dag kan tänka mig att det var runt 10 stycken totalt för omklädnings rummet var det knappt nån över huvudtaget.

Kändes lite ödsligt samtidigt men endå skönt på något sätt i alla fall.

Men var taggad och laddad för konditions passet det var man och energi hade man också för den delen också.

Vad mer kan man begära än att det är så ska vara?

Det tycker jag,lärde mig en sak efter min stress attack i mars/februari var detta.


1. Lyssna på sig själv och hur kroppen mår

2. Man ska inte tvinga sig om man inte har energi till det

3. Att låta kroppen vila

4.Ta hand om sig själv

5. Bry mera om sig själv

6. Man ska inte låta andra bestäma över en för det tar bara tid och energi på en och som till slut gör att en utmatning och stress kan komma.


För att blir helt utmattad och man vet inte längre vad man heter är absolut ingen höjdare precis.

Av Tabita Invenius - 1 november 2011 08:59

Innan gymmet så blev det ju en proemnad till pendeltåget också så klart inte så väldigt förtjust i att åka kommunalt egentligen.


Måste säga att jag känner mg otroligt nöjd med mina promenader förra månaden nu är det nu ny månad och nya tag som gäller.


Men hela månadens motions resultat blev då så här


Aktiviteterna var Gåing eller promenader som det också heter


Distansen 343 km

Duration 61.46.31

Speed avg 5.5 km/h

Speed Max 148. km/h

Pace avg 10.47 min/km

Pace Max 0.24 min/km

Hr avg 106

Kalorier 35 647

Steg 317839 totalt

Och total summan på aktiviteterna var 33 stycken

Av Tabita Invenius - 1 november 2011 08:55

I dag har man all världens träningsvärk som man kan ha men har bestämt mig för att gå i alla fall för att köra kondition i dag så kanske musklerna mjuknar upp lite hoppas jag på.


I går var det Aerobics som gällde har hade nån en sån energi så det stog över huvudet på en och plus att det blev lite överskott energi också för den delen nått som jag har då och då.

Men var hur laddad och taggad som helst som jag inte kan ta och neka till för det var jag verkligen.


Nästa vecka skulle det visst bli ny koregrafi men på det passet hinner jag får hoppas att det kan bli veckan där på.

Har lite andra grejer för mig nästa vecka så det beror på det.

Presentation

Välkommen till min tränings blogg där jag berätta om min träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards